W dniach 24 lipca – 4 sierpnia w ramach projektu Erasmus+ uczestniczyłyśmy w kursie dla nauczycieli pt. „Nowe technologie w nauczaniu” w stolicy Irlandii, Dublinie.
Dwutygodniowy kurs odbywał się w georgiańskiej kamienicy szkoły Twin English Center w centrum miasta. Obejmował część teoretyczną oraz warsztaty z wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu w aspektach takich jak ocenianie, gamifikacja, rozszerzona rzeczywistość, edukacja medialna, czy sztuczna inteligencja.
Podczas szkolenia miałyśmy okazję wymienić się doświadczeniem w międzynarodowej grupie, wzbogacić warsztat o ułatwiające pracę nauczyciela, a jednocześnie aktywizujące uczniów i dostosowane do różnych stylów uczenia się narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Po zajęciach miałyśmy okazję do kulturowej eksploracji miasta, począwszy od pobytu w kultowej dzielnicy Temple Bar nad południowym brzegiem rzeki Liffey przez spacer wśród artystów ulicznych poGrafton street i spotkanie z Molly Malone – wszystkie te miejsca pozwoliły nam zanurzyć się w lokalnej architekturze, zakupach, kuchni, muzyce i atmosferze.
Korzystając z rekomendacji kulturowych podsuwanych przez prowadzącego zajęcia Malcolma Doherty’ego zwiedziłyśmy muzea James Joyce Center poświęcone twórczości autora Ulyssesa, zabytkowe General Post Office Museum - kwaterze glównej powstańców z 1916 r., EPIC Museum z interaktywną wystawą poświęconą historii irlandzkiej emigracji. Nie mogło zabraknąć też wizyty w bibliotece Trinity College ze słynnym Long Room i Book of Kells.
Chwil wytchnienia od zgiełku miasta szukałyśmy pośród zieleni palmiarni National Botanic Gardens w Glasnevin – siedziby tysięcy gatunków roślin z całego świata, a także w rozciągającym się na ponad 700 hektarów Phoenix park. Ogromne wrażenie zrobiły na nas eklektyczne wnętrza znajdującego się w parku Farmleigh House – dawnej domu rodziny Guinnessów, a dziś miejsca przyjęć oficjalnych delegacji państwowych.
Poza Dublinem udałyśmy się na wycieczkę objazdową na południe: Kilkenny-Wicklow-Glendalough – krainy gór, jezior i owiec oraz podróż do nadmorskiej wioski Howth słynącej ze szlaków klifowych z zapierającymi dech w piersiach widokami na Morze Irlandzkie, bezkresnych wrzosowisk, czy wynurzajacych się w porcie fok.
Udział w projekcie to dla nas przede wszystkim bezpośredni kontakt z językiem w praktyce, zanurzenie się w kulturze Szmaragdowej Wyspy i przez to lepsze zrozumienie kontekstu języka. Tematyka kursu obejmująca nowoczesne technologie dała szansę na budowanie kreatywnego i nowoczesnego warsztatu pracy, a nawiązane kontakty zaowocują współpracą przy międzynarodowych projektach.